Google Adwords (SEA)

Nóg sneller resultaten behalen?

85% van de Nederlandse internetgebruikers gebruikt Google en het aantal stijgt. In de zoekmachine van Google adverteren is daarom een van de meest efficiënte manieren van adverteren.

Google Adwords?
Op Google adverteren noemt men ‘Google Adwords’. Adwords werkt iets anders dan Google optimalisatie (SEO). SEO is geen advertentie, maar organisch en wordt gebruikt om hoger in de zoekresultaten te komen. Adwords daarentegen is een online veilingsysteem van Google, waarbij wij kunnen bieden voor uw positie.

“Google advertenties staan hoger dan organische zoekresultaten (seo).”

Elke keer dat er een zoekopdracht in Google wordt ingetoetst, gaat er een veiling van start. Adverteerders die gevonden willen worden op de zoekopdracht die op dat moment is ingetoetst, doen een bod.

Het opbieden gebeurt in een fractie van een seconde, de gebruiker merkt hier niks van.
De combinatie van de hoogte van het bod en factoren als relevantie, kwaliteit van de landingspagina en CTR (aantal klikken op de advertentie) bepaalt uiteindelijk welke advertenties getoond worden en waar.

Voor Google Adwords hoeft u niet te betalen per weergave, maar per klik. Waar wilt u op gevonden worden? En waarop juist niet! Met goede advertenties bereikt u uw doelgroep met de juiste boodschap, dit zal resulteren in een hoge conversie tegen het juiste bedrag.

U kunt kiezen uit een tekstadvertentie, visuele advertenties (Google Shopping) tot aan video-advertenties op Youtube. Het gewenste rendement in combinatie met goede en realistische doelstellingen zullen resulteren in een succesvolle campagne.

Meer resultaat behalen in vier stappen!

Stap 1. Analyse

Wie is uw doelgroep? Op welke zoekwoorden wilt u gevonden worden? Wie zijn uw concurrenten? Tijdens de analyse stellen wij u soortgelijke vragen om de doelstellingen te bepalen. Aan de hand van de doelstellingen, het gewenste rendement en het beschikbare budget krijgen we een beter beeld van u en uw bedrijf. Hierdoor kunnen wij een accurate analyse maken.

Stap 2. Strategie

De gegevens uit de analyse vormen de basis van de strategie. Aan de hand van de concurrentie, zoekvolume, websitestructuur, producten/diensten en eventuele aankomende aanbiedingen kunnen wij een beter beeld schetsen om de meest effectieve advertentiestrategie te bepalen.
De strategie verschilt per branche, bedrijf en wensen, de strategie is daarom áltijd op maat.

Stap 3. Implementatie

Na de bepaling van de strategie kunnen wij beginnen met een advertentiecampagne. De campagne genereert een optimale zichtbaarheid voor uw bedrijf. Binnen de campagne kunnen we te allen tijde allerlei advertentietypes combineren.

Stap 4. Optimalisatie

Wij blijven u volledig ondersteunen door continu te analyseren.
Daarnaast stellen we diverse noodmeldingen in, op deze manier observeren we de markt, de concurrenten en uw positie in de zoekmachine.

Dankzij dataverzameling kunnen wij de Google Adwords kosten verlagen, dit zal resulteren in een hoger rendement. Mocht er iets leiden tot een negatief resultaat, dan zal onze geavanceerde software dat direct aanpassen.

Ons systeem draait 24 uur per dag.